متخصص بیماری های داخلی


عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران

راه کارهایی برای سوزاندن و کاهش چربی شکم

 

توصيه هاي عمومي برای خلاص شدن از چربی شکمی

توصيه به خوردن آب فراوان:نوشیدن مداوم آب در طول روز متابولیسم را فعالتر میکند و سموم را از بین میبرد و سلامت کلی تان را بهبود میدهد .

حتما صبحانه بخورید :خوردن صبحانه ظرف یکساعت پس از بیدار شدن از خواب سطح انسولین را ثابت تر و کلسترول  LDL  را پائین تر نگه میدارد.

در كل توصيه به مصرف مواد غذايي پر فيبر و پرپروتيين ميشود ودر عوض كاهش مصرف شكر و مواد نشاسته اي و پر كالري و نوشيدني هاي گاز دار.

افراد بايد خواب و استراحت كافي داشته باشند . بطور ميانگين حداقل ٦-٧ ساعت در روز

سيگار و دخانيات قطع شود .

استرس و اضطراب نداشته یاشید و ریلکس کنید:استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول ودر نتیجه افزایش چربی شکمی میشود .

نقش میوه ها  و خوراکی ها در سوزاندن چربی شکم

میوه ها موادی هستند که دارای کالری بسار کمی میباشند و مملو از مواد معدنی و آب و ویتامین ها هستند .لاغر4

میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا چربی شکم در بدن شما از بین برود .

مرکبات شامل پرتقال ,لیمو ,نارنگی ,لیمو ترش , گریپ فروت ونیز کیوی , چربی سوز های بسیار عالی هستند که متابولیسم بدن را افزایش میدهند و اسیدی که ترشح میکنند بهتر از هر میوه ای چربی ها را میسوزانند .

سایر خوراکی های چربی سوز  که برای لاغری  شکم مفیدند  :

حبوبات و غلات کامل, زرد چوبه ,دارچین ,روغن نارگیل ,سرکه انار, سبزی و میوه های قرمز یا بنفش ,شکلات تلخ ,تخم کتان ,دانه ی چیا (chia) , شیر  و ماست کم چرب ,چای سبز ,

 

حلقه زدن

اگر معجزه ی حلقه زدن برای لاغری شکم و روش صحیح آن را بدانید به راحتی وزن کم خواهید کرد .حلقه خانم

حلقه زدن ورزشی مناسب برای از بین بردن چربی های شکم میباشد .اگر چربی های شکمتان به سختی آب میشوند این ورزش مناسب ترین روش برای آب کردن آنهاست .

این ورزش نه تنها شکم بلکه 30 عضله دیگر در بدن را نیز در گیر میکند . عضلاتی چون باسن شکم مایل شکمی کمر رانها اندامهای فوقانی و همچنین تحتانی را نیز در گیر میکند .

شما با یک ساعت حلقه زدن حدود 400 کالری می سوزانید .

 

 

 

 

انتخاب موثرترین ورزش های شکم

تقویت عضلات شکم نیاز به اجرای صحیح ورزش های زیر دارد که میتوانید در خانه یا باشگاه انجام دهید .

ورزشهاي هوازي /پيلاتس /اسكوات /دراز و نشست /پرش پاشنه /حركات كششي با كش /حركات ورزشي با دمبل /حلقه براشکم فارسیی کسب نتایج موثر سعی کنید 4 ورزش شکمی را به صورت دایره ای انجام دهید .

 

1- حرکت pike walk ,4تا ورزش شکم

2- حرکت پل سرینی با ابداکشن (دور کردن رانها از هم),

3- حرکت پل از پهلو با بازوی صاف ,

 

 

 

 

4- شنای هندی .آب کردن شکم و پهلو

 

برای اجرای شنای هندی پاهای خود را به اندازه عرض شانه ها باز کنید باسنتان در هوا خم شده باشد در حالی که آرنج ها ی خود را خم میکنید سرتان را به سمت زمین حرکت دهید در این حال حتما پاهای خود را راست نگه دارید و با بلند کردن سرتان به سمت وضعیت آغازین شنا کنید .

 

 

لاغری 5 حرکت

 

 

علت لاغر نشدن با توجه به ورزش کردن مستمر چیست ؟

باید بدانید همیشه سخت ورزش کردن به معنای کاهش چربی نیست .بدن بیشتر از تغذیه و سبک زندگی غلط چربی ذخیره میکند تا اینکه کم تحرک باشید .بنابراین افزایش تحرک در زمانیکه هنوز تغذیه خوبی ندارید و نیز استراحت کافی برای تعادل وضعیت هورمونی بدنتان ندارید بی فایده است .

استفاده از رژیم غذایی سرشار از کربو هیدراتهای ساده مانند نان سفید , شیرینی ها ,کراکر ها و نوشیدنی های شیرین و فست فودها و انواع سسها میتوانند مانعی در کاهش چربی بدن باشد .

 

نکات مهم در پیاده روی برای چربی سوزی بیشتر

پیاده روی باید حداقل 15 دقیقه بطور پیوسته باشد وبا سرعتی مناسبی که فرد عرق کند و ضربان قلب او را تا محدوده ضربان قلب هدف افزایش دهد , تا از فواید سلامتی آن بهره مند شوید .یعنی قدم زدن , با دوستان خرید کردن و حتی کار در خانه را نمیتوان جزء پیاده روی محسوب کرد وبه لاغری کمک نمیکند .

آلرژی

هنگام پیاده روی باید پشت صاف و شکم به داخل باشد و دستها در جهت مخالف یکدیگر به جلو عقب حرکت کند .

دقت کنید د رپیاده روی سرعتتان را کم و زیاد کنید و تا با این روش و تغییر ضربان قلب, کالری بیشتری بسوزانید .

آرام آرام مدت پیاده روی را به 30-40 دقیقه آن هم حداقل 4 روز در هفته اضافه کنید .چون پیاده روی در کمتر از زمان به کاهش وزن کمک نمیکند  ,فقط برای سلامتی مفید است .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *