متخصص بیماری های داخلی


عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران

رژیم فشار خون

رژیم فشار خون

رژیم فشار خون بالا ( رژیم فشار خون )

فشار خون بالا از رسیک فاکتورهای بیماریهای قلب و عروق و بیماریهای کلیه و چشم و… میباشد .

پرهیز های فشار خون:

برای کنترل فشار خون باید از مصرف سیگار و الکل و مواد غذایی حاوی سدیم ونیز استرس پرهیز نمایید.

پرهیز از :غذاهای حاوی نمک و سدیم مثل ماهی دودی و مواد غذایی و سبزیجات کنسرو شده در آب نمک , زیتون شور ,چیپس و پفک و سایر تنقلات شور .سوسیس و کالباس و انواع فست فود ها فشار خون

پرهیز از قند و شکر تصفیه شده و چربی های اشباع 

پرهیز از مواد حاوی کافئین: مثل قهوه ,چای, نوشابه های کولا و شکلات

 

 

توصیه های غذایی در فشار خون:

 

استفاده ازمواد غذایی حاوی پتاسیم ,کلسیم , منیزیوم ,ویتامین ث و E و آنتی اکسیدان ها:فشار خون میوه

لیمو ترش – سیر – پیاز – موسیر – کرفس – انگور –انار – کدو – توت فرنگی – فلفل قرمز – سویا – برگ درخت زیتون ,جوانه گندم ,پسته روغن کنجد ,آلو , هندوانه ,موز , هلو ,کلم بروکلی ,گریپ فروت, حبوبات ,سیب زمینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *