متخصص بیماری های داخلی


عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران

افزایش دهنده طول عمر

10 ماده افزایش دهنده طول عمر شامل :
سیب -موز – انگور قرمز – آووکادو – تخم مرغ – سیر – لوبیا قرمز – سویا و توفو – اسفناج – رازیانهسیب

1-سیب

سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین و فیبرها ی قابل حل مثل پکتین است .

اثرات سیب روی سلامتی : پیشگیری از سرطان و لخته شدن خون وکاهش کلسترول خون ودفع سموم سرطان زا از بدن

 

2- موز:موز

حاوی پتاسیم و منیزیوم و فلیت میباشد .

اثرات موز روی سلامتی : پیشگیری از بالا رفتن فشار خون و احتمال سکته مغزی و بیماریهای قلبی و سرطان .کمک به رشد صحیح بافتها.

 

 

3-اانگور باغنگور قرمز :

حاوی آنتی اکسیدان های قوی مثل کاتچین ونوعی پلی فنول بنام رسیراترول است .که به از بین بردن رادیکالهای آزاد وابتلا به سرطان ها به خصوص پوست  جلوگیری میکند و میزان کلسترول خون را کاهش میدهد .در کنترل فشار خون و پیشگیری از آلزایمر و یبوست مفید است .

انرژی دهنده و تقویت کننده سیستم ایمنی است و برای بیماران شیمی درمانی میوه مفیدی است .

 

4-آووکادو:اووکادو

حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم دارد .باعث نرمی و لطافت پوست میشود . از بالا رفتن فشار خون و ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده جلوگیری میکند .در تقویت ایمنی , درمان ریزش مو و شوره سر , چین و چروک صورت , بهبود ضعف عمومی و خستگی ,عوارض گوارشی مفید میباشد .

 

 

5- تخم مرغ:تخم مرغ

سر شار از پروتئین و اسید های چرب ضروری و ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامینA  و D و مقادیر قابل توجهی از کولین و کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد .

که در سلامت عضلات و چشم و استخوانها و مو و تقویت حافظه مفید میباشد .

 

 

 

 

6-سیرسیر1

سیر حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که خطر سکته را کاهش میدهد و از لخته شدن خون جلوگیری میکند. با کشتن سلولهای سرطانی طول عمر افراد سرطانی را افزایش میدهد . در کنترل فشار خون و تقویت سیستم ایمنی مفید است .

 

 

 

7- لوبیا قرمزلوبیا قرمز

حاوی فیبر محلول فراوان است که در سلامت سیستم گوارش نقش دارد .

د رکنترل قند و فشار خون و کلسترول و اضافه وزن و چاقی موثر است .

درسلامت قلب و عروق و پیشگیری از سرطان مفید است .

 

 

 

8-سویا و توفوسویا و توفو

توفو غذایی است كه از فرايند بسته شدن شير سويا بدست ميايد .

سويا و توفو حاوي هورمونهاي ايزو فلاون ميباشند .در سلامت قلب و ديابت و پوكي استخوان و كبد موثرند .باعث پيشگيري از سرطانها به خصوص پروستات و پستان ميشوند .فشار خون را پايين آورده و احتمال حملات قلبي را كاهش ميدهند .

 

 

9- اسفناج اسفناج

اسفناج يكي از سالمترين سبزيجات است .حاوي آنتي اكسيدان و اسيد فوليك و ويتامين هاي  A  و C ميباشد. با سرطان و بيماريهاي قلبي و اختلالات مغزي مبارزه ميكند .

 

 

 

10- رازیانهخواص-رازیانه

رازيانه جز سبزيجات ايتاليايي است كه حاوي مقدار زيادي ويتامين A  و كلسيم و پتاسيم و آهن ميباشد . در رفع مشكلات گوارشي ،كم خوني ،خستگي ،سلامت پوست و ناخن بكار ميرود . كمك به كاهش وزن و اشتها ميكند .درد مفاصل و مشكلات مغز و اعصاب را برطرف ميكند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *