متخصص بیماری های داخلی


عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران

پيام هاي بهداشتي در رمضان


  • IMG_1841با تبريك حلول ماه مبارك رمضان

جهت پيشگيري از تشنگي در طول روزه داري ،در سحر و افطار ازنوشيدني هاي زيراستفاده نماييد:تشنگي

شربت آبليموبا آب ولرم وعسل – خاكشير – بيد مشك – تخم شربتي – گلاب – عرق كاسني – شير كم چرب -در صورت خوردن چاي ، كم رنگ باشد، ميوه و آبميوه وسبزيجات

از خوردن غذاهاي پرپروتين وچرب وسنگين ونوشيدن دوغ شور  جدا پرهيزكنيد.

جهت جلوگیری از گرسنگی و یبوست در رمضان :رمضان

غذاهای دیر هضم و فیبر ها استفاده نمایید شامل :کربو هیدراتهای مرکب حبوبات و غلات سبوس دار لوبیا عدس نخود سبز لوبیا سبز اسفناج برگ چغندر میوه های با پوست میوه های خشک مثل برگه هلو آلو زرد آلو انجیر خشک بادام

علل سردرد در ماه رمضان:

گرسنگی و افت قند ,کم خوابی ,کم خونی, کم آبی, انجام کار زیاد در طول روز ,عدم مصرف کافیین و تنباکوسردرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *